Toimitus- ja maksuehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.04.2022 alkaen.
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille.
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Leso.fi, Porrassalmenkatu 45 v 35, 50100 Mikkeli.
2747528-4/Doroff Oy
Palautus & vaihto-oikeus
Palautusoikeus on 30 päivää, alkaen siitä päivästä, kun vastaanotat lähetyksen, veloitamme 5 € palautuskulut palautetuista lähetyksistä.
Tuotteilla on myös 30 päivän ilmainen vaihto-oikeus, sinulla on 30 päivää aikaa palauttaa lähetys postiin, jotta voimme suorittaa haluamasi vaihdon.
Sovita tuotetta hyvin ennen, kuin irrotat tuotteesta laput. Irrotettu tuotelappu on ostopäätös. Tuotteiden tulee olla täysin käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäisessä tuotepussissa, sekä alkuperäiset tuotelaput tulee olla kiinni tuotteessa, jotta palautus hyvitys kelpoinen.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa Klarna tai Paytrail. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun, kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.
Tilatessasi Leso.fi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt valitsemasi Paytrail tai Klarna maksunvälittäjän ehdot.
Toimitustavat ja -kulut
Yli 70 € ( Kotipaketissa yli 100 € ) arvoiset tilaukset postitetaan veloituksetta Postin toimitustavoilla.
Alle 70 € arvoisiin tilauksiin toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan/painon mukaan alk. 5,49 €.
Kun palautat tilauksen kokonaan tai osittain, veloitamme 5 € palautuskulut.
Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon:
Postin Pikkupaketti alkaen 5,49 €
Posti tuo tilauksesi suoraan kotiin päiväpostin mukana. Lähetys jaetaan ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä postilaatikkoon/-luukkuun tai lähimpään postiin, mikäli se on liian kookas.
Postipaketti alkaen 6,89 €
Lähetys toimitetaan Postin noutopisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin.
Kotipaketti alkaen 12,50 €
Posti toimittaa lähetyksen kotiin pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä, voit muun muassa valita itsellesi sopivan aikaikkunan kalenterista. Aikaikkunat ovat pääsääntöisesti 2-4 tunnin pituisia.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme välittömästi sähköpostiin tilausvahvistuksen, jossa näkyvät tilaustietosi. Mikäli et saanut heti tilausvahvistusta, otathan meihin yhteyttä viipymättä sähköpostitse info@leso.fi.
Asiakkaan vastuulla on tarkastaa tilausvahvistuksen sisältö, että yhteystiedot tiedot ovat oikeat, jotta lähetykset ohjautuvat oikeaan osoitteeseen. Varmista, että osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein. Jos huomaat virheen, ota heti yhteys asiakaspalveluumme!
Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Sähköposti: info@leso.fi sekä puhelin: 040 673 9771, palvelemme arkisin 9:00 -14:00.
Toimitusaika
Toimituksemme on usein hyvin nopea ja tilaus pyritään lähettämään 1–3 arkipäivän kuluessa. Tuotteet ovat kaikki heti toimitus valmiina. Mikäli saldovirheen vuoksi, joku tuote on loppunut, olemme silloin virheen ilmettyä yhteydessä asiakkaaseen sähköpostilla. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen.
Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Noutamaton lähetys
Noutamattomista lähetyksistä aiheutuu huomattavia kuluja yritykselle.
Säännösten mukaan asiakkaan on ilmoitettava kaupan peruutuksesta myyjälle,
pelkkä lähetyksen noutamatta jättäminen, ei riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina, veloitamme 15 € per noutamaton paketti.
Ilmoitathan meille 7 vuorokauden sisällä toimitusvahvistuksen lähettämisestä,
mikäli olet estynyt noutamaan pakettia noutoajan puitteissa.
Ongelmatilanteet
Mikäli paketti on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana
tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi,
mutta viimeistään 14 päivän kuluessa meille.
Voit ilmoittaa virheestä sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluun.
info@leso.fi tai 040 673 9771 (arkisin 9:00 – 15:00)
Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio suoraan Postille. Mikäli Pakettisi ei ole saapunut perille, otathan ensin yhteyttä Postiin.
Maksutavat ja maksuehdot
Paytrail maksutavat:
Alla mainitut maksutavat kuuluvat Paytrail palveluun.
Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet:
- Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-pankki.
- Mobiilimaksaminen: Mobile Pay, Pivo ja Siirto
- Lasku- ja osamaksupalvelu: Jousto
- Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard
- Apple Pay
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.
Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt valitsemasi Paytrail maksunvälittäjän ehdot.
Painamalla ”Lähetä tilaus” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.
Pankkimaksut:
Paytrailin maksupalvelun kautta on saatavilla kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Kun asiakas maksaa pankkipainikkeen kautta, siirtyy raha ensin Paytrailin asiakasvaratilille, josta se tilitetään kauppiaalle tilitysviiveen jälkeen. Viive on tyypillisesti yksi pankkipäivä. Maksajan tiliotteella maksun saajana näkyy Paytrail Oyj.
Lista saatavilla olevista pankkien verkkomaksupainikkeista:
- Nordea
- Osuuspankki
- Danske Bank
- Ålandsbanken
- Handelsbanken
- S-Pankki
- Aktia
- Säästöpankki
- POP Pankki
- Oma Säästöpankki
Korttimaksut:
Paytrailin kautta on mahdollista ottaa vastaan maksuja seuraavilla korttimaksutavoilla:
- Visa
- Mastercard
- American Express
- MobilePay
Paytrailin kautta tehtävät korttimaksut kulkevat Netsin kautta, eli tapahtumahyvittäjänä (acquirer) toimii Nets. Maksamiseen sovelletaan korttijärjestelmien (esim. Visa, Mastercard, American Express) sääntöjä ja Nets -korttimaksujen tilityspalvelun yleisiä sopimusehtoja. Säännöt velvoittavat kauppiasta samalla tavalla kuin Paytrailiakin, koska kauppias ottaa vastaan korttimaksuja Netsin ja Paytrailin välisen sopimuksen nojalla.
Korttimaksujen vastaanottaminen Paytrailin kautta on lähtökohtaisesti turvallista.
Kaikki perinteiset korttimaksut varmennetaan käyttäen korttiyhtiöiden varmennusmenetelmiä (esim. Mastercard securecode, Verified by Visa), mikäli kortti on mukana varmennusohjelmassa. Tämä vähentää tehokkaasti korttiväärinkäyttöjä.
Koska maksut Paytrailin kautta tapahtuvat ilman, että käsittelemme fyysistä korttia, liittyy korttimaksuihin väärinkäytön riski. Seuraamme Paytraililla ja Netsillä kauttamme kulkevaa maksuliikennettä ja pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle aina, kun maksu on jostain syystä mielestämme mahdollinen korttiväärinkäyttö.
Pidäthän siis huolen siitä, että yhteystietosi ovat meillä ajan tasalla.
MobilePay
MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa.
Voit tutustua sovellukseen tarkemmin MobilePayn verkkosivuilla.
MobilePaylla maksat ostokset verkossa vain yhdellä pyyhkäisyllä.
Suomen käytetyin mobiilimaksusovellus MobilePay on maksuton kaikkien pankkien asiakkaille.
Näin maksaminen MobilePaylla etenee
Kun asiakas maksaa MobilePaylla verkkokaupassa, maksu etenee seuraavasti:
1. Asiakas syöttää MobilePay-sovellukseen liittämänsä matkapuhelinnumeron tehdessään ostoksen verkkokaupassa
2. Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa
3. Maksu veloitetaan siltä maksukortilta, jonka asiakas on liittänyt MobilePay-sovellukseen
– MobilePay kysyy puhelinnumerosi
– MobilePay ilmoittaa, että maksu tulee hyväksyä MobilePay-sovelluksessa
– Maksu hyväksytään MobilePay sovelluksessa, jonka jälkeen käyttäjä palaa suoraan verkkokauppaan
Walley Lasku/Osamaksu palvelukuvaus:
Klikkaamalla kassalla Lähetä tilaus-painiketta ”Vahvistan lukeneeni,
ymmärtäneeni ja hyväksyneeni Collector Bank AB:n Luottosopimuksen yleiset ehdot, jotka ovat saatavissa tällä sivulla olevan linkin takana.
Vahvistamalla tämän ostoksen hyväksyn, että oikeus maksun vastaanottoon siirretään
myyjältä Collectorille ja kauppahinta on maksettava Collectorin pankkitilille.”
Walley (luotonantajana toimii Collector Bank) tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset.
Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Walley Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka ilman alarajaa. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.
Walleyn/Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana.
Walley lähettää laskun sähköpostitse aina tilausta seuraavana pankkipäivänä ja laskulla on koroton 45 päivän maksuaika.
Laskuun lisätään laskutusmaksu 3,80 euroa, mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.
Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen.
Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä allekirjoittaa luottosopimus My Walley sivuilla laskun eräpäivään mennessä.
Mikäli tarvitset apua allekirjoituksen kanssa, olethan yhteydessä Walleyn asiakaspalveluun.
Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla My Walley -portaalissa.
Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.
Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen hello@walley.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.
Kaikki 18 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Walley Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.
Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Walleyn laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www.walley.fi/.
Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 36 kuukauden luottoaika
Tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Sopimusehdot:
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät seuraavasta linkistä:
https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät seuraavasta linkistä:
https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
Jousto lasku ja osamaksu:
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti.
Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.
Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa.
Ostokseen lisätään 2,90 €:n laskutuslisä.
Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa.
Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk.
Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.
Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen
tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän
kertakäyttöisen koodin avulla.
Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.
Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku:
OP Lasku on joustava, luotettava ja turvallinen maksutapa. Kaikkien pankkien asiakkaille sopiva OP Lasku mahdollistaa maksamisen laskulla tai erissä.
OP Lasku pähkinänkuoressa
- Tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun.
- Asiakkaalle palvelu on turvallinen ja kohtuullinen: se ei sisällä piilokuluja.
OP Laskun kustannukset?
- Asiakkaalle tulee maksettavaksi tilinhoitomaksu 2,95 €.
- Jos hän saa useamman laskun samassa kuussa, tilinhoitomaksu veloitetaan vain kerran. Tilinhoitomaksua ei veloiteta, kun tuote ei ole käytössä.
- Erissä maksettaessa vuosikorko on 19,95 %.
Miten käyttää OP Laskua?
Kun asiakas haluaa maksaa OP Laskulla, hän valitsee sen maksutavaksi verkkokaupan kassalla. Luottopäätös tulee heti, ja asiakas voi päättää myöhemmin, maksaako summan kokonaan vai erissä.
Hyvä tietää OP Laskusta
- Maksutavan käyttö edellyttää yli 20 vuoden ikää, maksukykyä sekä suomalaisen pankin verkkopalvelutunnuksia.
- Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Sen vuoksi käyttöönoton yhteydessä kysytään tulot ja velanhoitomenot sekä tarkastetaan luottotiedot.
- OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa erissä. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 €, ja erissä maksaessa vuosikorko on 19,95 %. Jos asiakas maksaa laskusta minimierän, se siirtyy automaattisesti erämaksuun.
- OP Lasku auttaa kuluttajaa pysymään kärryillä tilanteestaan: laskut lähetetään sähköpostitse, muistutukset tekstiviestitse. Käytössä on myös verkkopalvelu.
Mikä on Apple Pay?
Apple Pay tekee Apple-laitteesta turvallisen maksuvälineen: Asiakas voi maksaa laitteeseen liitetyillä maksukorteilla, eikä korttitietojen syöttämisestä tarvitse erikseen huolehtia. Verkkokauppaostoksilla Apple Pay on käytettävissä iPhonen, iPadin tai Macin Safari-selaimessa. Maksun voi hyväksyä suoraan laitteella yhdellä painalluksella. Lisää Apple Paystä voit lukea täältä.
Klarna maksutavat:
Klarna maksutavat ovat turvallisia ja helppoja.
Maksupalveluna toimii luotettava Klarna, jonka kautta maksuvaihtoehtoina ovat:
Lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n ehdot.
(Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm)
Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi,
lähetämme välittömästi sähköpostiin tilausvahvistuksen,
jossa näkyvät tilaustietosi.
Mikäli et saanut heti tilausvahvistusta,
otathan meihin yhteyttä viipymättä sähköpostitse asiakaspalvelu@leso.fi.
Asiakkaan vastuulla on tarkastaa tilausvahvistuksen sisältö,
että yhteystiedot tiedot ovat oikeat, jotta lähetykset ohjautuvat oikeaan osoitteeseen.
Varmista, että osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein.
Jos huomaat virheen, ota heti yhteys asiakaspalveluumme!
Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla.
Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Sähköposti: info@leso.fi
Puhelin: 040 673 9771, palvelemme arkisin 9:00 -14:00.
Palautus -ja vaihto-oikeus
Asiakastyytyväisyys on meille erityisen tärkeää.
Tuotteillamme on ilmainen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus, alkaen siitä päivästä, kun vastaanotat lähetyksen. Sinulla on 30 päivää aikaa palauttaa lähetys postiin, kun olet vastaanottanut lähetyksen.
Sovita tuotetta hyvin ennen, kuin irrotat tuotteen laput!
Tuotteiden tulee olla täysin käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäisessä tuotepussissa, sekä alkuperäiset tuotelaput tulee olla kiinni tuotteessa, jotta palautus hyvitetään.
Ryppyinen vaate ei ole myyntikuntoinen, viikkaa tuotteet nätisti alkuperäisen tuotepussin sisälle.
Noutamaton lähetys
Noutamattomista lähetyksistä aiheutuu huomattavia kuluja yritykselle. Säännösten mukaan asiakkaan on ilmoitettava kaupan peruutuksesta myyjälle, pelkkä lähetyksen noutamatta jättäminen, ei riitä kaupan peruuttamiseksi.
Jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina, veloitamme 15 €/ noutamaton paketti, mikäli asiakas ei ole ilmoittanut asiasta meille etukäteen.
Ilmoita meille 7 vuorokauden sisällä toimitusvahvistuksen lähettämisestä,
mikäli olet estynyt noutamaan pakettia noutoajan puitteissa.
Ongelmatilanteet
Mikäli paketti on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa meille.
Voit ilmoittaa virheestä sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluun.
info@leso.fi
040 673 9771 (arkisin 9:00 – 14:00)
Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio suoraan Postille.
Mikäli Pakettisi ei ole saapunut perille, otathan ensin yhteyttä Postiin.